Ansøgningsrunden for tilskud i 2025 er afsluttet. Der var ansøgningsfrist den 7. august 2024 kl. 12.
Fonden modtog 40 direkte ansøgninger for et samlet beløb på 32 mio. kr.
Ansøgningerne behandles på fondens bestyrelsesmøde den 3-4. september 2024, hvorefter ansøgerne vil få besked.
Kort om ansøgningsmaterialet
- Forud for annoncering af ansøgningsrunden har fonden lavet et servicetjek af ansøgningsmaterialet.
- I ansøgningsskemaets Del 1 indhenter fonden fortsat centrale oplysninger om projektet og ansøger. Rækkefølgen på punkterne er dog ændret og enkelte oplysninger indhentes ikke længere.
- I Del 2 med projektbeskrivelsen er strukturen fastholdt. Den vejledende tekst for udfyldelsen af projektbeskrivelsen er for flere af punkterne blevet revideret med henblik på at øge kvaliteten fx punktet om forventninger til effekter.
- I Del 3 med projektøkonomien er den velkendte struktur fastholdt. Eksemplet på specifikation af udgifterne til ekstern bistand er ny for sikre at den efterspurgte specifikation heraf fås.
- Mht. til fondens vejledning om tilskud skal opmærksomheden navnlig henledes til afsnittet om tilskudsberettigede udgifter, herunder ekstern bistand (underleverandører, som ikke skal forveksles med samarbejdspartner). I forlængelse heraf også afsnittet om partnerskabsprojektet, hvoraf det nu fremgår, hvorledes ligeværdige partnere skal søge.
Ansøgningsmaterialet for 2025-runden
Ansøgningsskemaet for 2025, som består af 3 dele:
Indsendelse af ansøgning til fonden
Projektansøgningen skal sendes pr. mail til: kvaegafgiftsfonden@kvaegafgiftsfonden.dk
Skriv venligst projektets titel og/eller ansøgers navn i mailens emnefeltet fx ”KU - Optimering af udbytter i hestebønner”.
Til brug for fondens registrering af ansøgninger er der i skemaerne lagt felter/koder ind. Det er derfor vigtigt at der kun skrives i disse felter, samt at følgende dokumenter vedlægges i mailen:
- Del 1 i word
- Del 2 i word
- Del 3 i excel
- Derudover skal ansøgningen fremsendes i pdf-format, hvor del 1, 2 og 3 er samlet til ét dokument.
Evt. program til at samle de tre dele i PDF-format: https://www.adobe.com/acrobat/online/merge-pdf.html
Ansøger har mulighed for foretræde på bestyrelsesmødet den 3.-4. september på Axelborg. Der afsættes ca. 15 minutter pr. projekt, og ansøger kan eksempelvis benytte PowerPoint. Ved indsendelse af ansøgningen bedes det oplyst, om ansøger ønsker at benytte sig af denne mulighed. Yderligere oplysninger om tid m.m. vil ske pr. mail efter ansøgningsfristens udløb.
Kvittering for modtagelse af ansøgning
Ansøgere vil modtage en mail med kvittering for at ansøgningen er modtaget.